15 august 2013

I like learning, learning is beautiful

Så er vi for alvor i gang, og jeg nyder det mere end jeg kan beskrive, det er ved at være længe meget siden jeg har været i skole sidst (synes jeg selv), og jeg havde næsten glemt den strålende glæde ved at lære nye ting.

Da jeg var yngre har jeg altid været utroligt doven i skolen og sørgede altid for at gøre mig så usynlig som mulig, hvis der skulle læses højt eller læren stillede et spørgsmål, jeg var simpelthen alt for bange for at gøre noget forkert til overhovedet at gøre den mindste indsats.
Jeg var derfor også en del langsommere til at lære tingende end de andre. 

Jeg er heldigvis kommet efter det siden nu hvor usikkerheden er forsvundet og jeg har indset at der intet er galt i at begå fejl, det er trods alt også bare en måde at lære på.

Det er en ret tilfredsstillende føles at jeg nu er den folk kommer til hvis de har problemer med deres opgaver, frem for at jeg sidder og føler mig håbløs og dum.

Jeg er ligefrem forud med vores opgaver i øjeblikket, nårh ja i hvert fald i dansk hvor vi i går fik af vide at det første væk vi skulle læse var en selv valgt krimi, hvilket gav mig en undskyldning for at smutte på biblioteket og hente min reserverede Dan Brown bog, så kan jeg også krydse morderisk bedrag af åretes læse liste SKØNT!



Og så er der endelig kommet styr på min SU der efter lang tids venten blev udbetalt i dag, regningerne er betalt, har fået købt mig et par nye briller og så går resten til indskuds opsparing, så håber jeg bare at jeg har disciplin nok til at lade dem stå i fred.

3 kommentarer:

  1. Altid dejligt med selvudvikling. Man får bare så meget mere ud af sin skolegang, når man ikke er bange for at fejle eller virke dum :-)

    SvarSlet
  2. Det er dejligt du er blevet mere selvsikker! Jeg var selv meget stille da jeg var yngre, men det har ændret sig med alderen heldigvis! For man får ikke meget ud af undervisningen hvis man sidder og koncentrerer sig om ikke at blive valgt. Jeg tager hul på tredje semester på universitetet på mandag, hvor blev de to måneders ferie dog af?? ;-)

    Kig gerne forbi min blog og deltag i min give away som slutter imorgen: http://www.voresboble.dk/give-away-sportsarmband/
    /Amalie.

    SvarSlet

Leave a note